sri latha a/p raman kutty, zolkepeli haron. (2020). keberkesanan teknik self goal setting (segose) keatas perubahan sikap dan kesediaan pelajar terhadap matapelajaran biologi. - seminar pendidikan sains 2019: recombining the missing puzzle 'science'. 515-531. |
mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yasin, mohd isa hamzah, zolkepeli haron, md yusoff daud, nur kamariah ensimau. (2020). teaching and learning-assisted learning management system. - 3rd international conference on learning innovation and quality education (icliqe 2019). 11-20. |
mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, zolkepeli haron, md yusoff daud, nur kamariah ensimau. (2020). the cultural of fourth industrial revolution in learning process. - 3rd international conference on learning innovation and quality education (icliqe 2019). 511-516. |
nur aidah rashid, rosmaria omar, zolkepeli haron. (2020). qualitative approach in analyzing children's psychological problems through the use of kinetic family drawing (kfd). - systematic reviews in pharmacy. 1334-1345. |
mohd jasmy abd rahman, mohd syaril anwar mustaza, md yusoff daud, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, zolkepeli haron. (2020). traditional learning method vs online learning method. - regional conference on lesson study (recols 2020). 30-37. |
mohd huzaimi abdul manap, zolkepeli harun, norasmah othman. (2020). penilaian pelaksanaan program pentaksiran alternatif sekolah rendah (pasr) di sekolah rendah pendidikan khas integrasi. - jurnal pendidikan malaysia. 9-16. |
mohammad harith othman, zolkepeli harun, norasmah othman. (2020). hubungan tahap pengurusan masa dengan pencapaian akademik pelajar on-the job training kolej vokasional. - jurnal pendidikan malaysia. 1-8. |
salmah jopri, mohd anis abdul razak, mohd isa hamzah, nur kamariah ensimau, safani bari, mohd hanafi mohd yasin, mokhtar tahar, zolkepeli haron, mohd jasmy abdul rahman. (2020). the rural teachers ability, knowledge and skill in early identification of children with special needs. - international conference on special education in south east asia region 10th series 2020. 160-164. |
lee yi qi, zolkepeliharon. (2020). tahap kesediaan, kekerapan dan motivasi guru sains sekolah rendah dalam penggunaan ict dalam pdpc dan tujuan umum di daerah jasin melaka. - seminar pendidikan sains 2019: recombining the missing puzzle 'science". 174-183. |
ee wei ying, zolkepeli haron. (2020). hubungan antara pengetahuan dan amalan pemakanan harian dalam kalangan murid solah rendah di negeri melaka. - seminar pendidikan sains 2019: recombining the missing puzzle 'science'. 156-165. |
akhairany mohd tahir, zolkepeli haron. (2020). keberkesanan latihan inovasi projek reka cipta 2ir terhadap murid tahun 5 untuk meningkatkan kemahiran berfikir menyelesaikan masalah item pbd. - seminar pendidikan sains 2019: recombining the missing puzzle 'science". 33-48. |
anuratha a/p munisamy, zolkepeli haron. (2020). meningkatkan tahap pemahaman dalam tajuk sistem suria menggunakan kaedah "scratch" kepada murid-murid sekolah tamil. - seminar pendidikan sains 2019: recombining the missing puzzle 'science'. 73-82. |
aili airin ahmad taljidin dan zolkepeli haron. (2020). persepsi, sikap dan motivasi guru sains sekolah rendah dalam perlaksanaan pendidikan sains, teknologi, kejuruteraan dan matematik (stem) mata pelajaran sains di daerah kulai zon tenggara. - seminar pendidikan sains 2019:recombining the missing puzzle 'science'. 1-18. |
noorashikin banoo mokhtar ahmad, zolkepeli haron. (2020). tahap perlaksanaan stem dalam kalangan guru sains sekolah menengah. - seminar pendidikan sains 2019: recombining the missing puzzle 'science'. 250-263. |
mohd isa hamzah, mohd hanafi yasin, mokhtar tahar, safani bari, zolkepeli haron, mohd jasmay abdul rahman, mohd anis abdul razak, amiruddin abu samah, nur kamariah ensimau.. (2019). an awareness among level one teachers towards sen in kapit, sarawak: a qualitative study. - international conference on special education in southeast asia region 9th series 2019. 334-337. |
mohd jasmy abd rahman, mohd isa hamzah, mohd hanafi mohd yasin, mohd mokhtar tahar, zolkepeli haron, nur kamariah ensimau. (2019). the ukm students perception towards cyber security. - creative education. 2850-2858. |
mohd huzaimi abd manap, zolkepeli haron. (2019). perlaksanaan pentadbiran berasaskan sekolah (pbs) dikalangan guru mulai tahun 2014 - 2018. - prosiding seminar kebangsaan pendidikan negara skepen ke 6: pendidikan bertranformasi dan berinovasi ke arah malaysia baru. 1385-1402. |
muhammad harith othman, zolkepeli haron. (2019). merungkai isu dan cabaran pensyarah kolej vokasional malaysia dengan meneliti hubungan diantara tahap kopempetensi pelajar terhadap kualiti kebolehkerjaan pelajar. - prosiding seminar kebangsaan pendidikan negara skepen ke 6: pendidikan bertranformasi dan berinovasi ke arah malaysia baru. 1202-1210. |
nur kamariah ensimau, mohd isa hamzah, mohd hanafi mohd yasin, mohd mokhtar tahar, safani bari, zolkepeli haron, mohd jasmy abd rahman, mohd anis abdul razak, amiruddin abu samah. (2019). an awareness among level one teachers towards sen in kapit, sarawak: a qualitative study. - international conference on special education in souteast asian region (icsar) 2019. 11-12. |
mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, zolkepeli haron, md yusoff daud, nur kamariah ensimau. (2019). the cultural of fourth industrial revolution 4.0 (4ir) in learning process. - the 3rd international conference on learning innovation and quality education (icliqe 2019). 226-227. |
mohd hanafi mohd yasin, mohd isa hamzah, mohd jasmy abd rahman, zokepeli harun, md yusuf daud, rabaishah azirun, siti nur wahida rosli, nur kamariah ensimau. (2019). sign language skills of teachers in the subject of islamic education. - the 3rd international conference on learning innovation and quality education (icliqe 2019). 11-12. |
md yusoff daud, mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, zolkepeli haron, kamariah ensimau. (2019). collaborative learning strategies towards mastering the hots questions for form two students. - the 3rd international conference on learning innovation and quality education (icliqe 2019). 214-215. |
mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, mohd mokhtar tahar, zolkepeli haron, nur kamariah ensimau. (2019). students perception against special education programme. - 3rd international conference on special education (icse 2019). 301-304. |
mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, zolkepeli haron, md yusoff daud, nur kamariah ensimau. (2019). teaching and learning assisted learning management system (lms). - the 3rd international conference on learning innovation and quality education (icliqe 2019). 213. |
catherine chan min yit, zolkepeli haron. (2019). penggunaan teknik permainan tanda papan dalam membantu murid meningkatkan kemahiran membina ayat majmuk tahun 3. - 2nd international conference on humanities, education and society (iches 2019). . |
zolkepeli haron, mohd hanafi mohd yasin, mohd jasmy abd rahman, mohd isa hamzah, farah mohd haslam. (2019). perlaksanaan teknik token ekonomi dalam pengubahsuaian tingkah laku disruptif murid ketidakupayaan pendengaran. - prosiding seminar kebangsaan pendidikan negara skepen ke 6: pendidikan bertransformasi dan berinovasi ke arah malaysia baru. 690-696. |
nur kamariah ensimau, mohd isa hamzah, mohd hanafi mohd yassin, mohd mokhtar tahar, zolkepeli haron, mohd jasmy abd rahman, safani bari, mohd anis abdul razak, amiruddin abu samah. (2019). teachers ability in identifying pupils with disablity in classroom kapit sarawak. - the 3rd international conference on special education 2019. 138-139. |
mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, mohd mokhtar tahar, zolkepeli haron & nur kamariah ensimau. (2019). student's perception against education programme. - the 3rd international conference on special education 2019. 150-151. |
mohd jasmy abd rahman, mohd hanafi mohd yassin, mohd isa hamzah, mohd mokhtar tahar, zolkepeli haron. (2019). ict merentasi kurikulum dalam kalangan pelajar. - seminar kebangsaan pendidikan negara 2019. 986-994. |
nur iryani abdul majaid, zolkepeli haron. (2019). keberkesanan program latihan litar terhadap ketangkasan pemain bola jaring. - simposium prasiswazah 2019: prosiding prasiswazah edisi pendidikan sukan dan rekrasi. 34-37. |
amirul asraf samsuri, zolkepeli haron. (2019). keberkesanan program latihan pliometrik untuk meningkatkan lompatan menegak pemain sekolah (lelaki) dalam sukan bola tampar. - simposium pra siswazah 2019: prosiding prasiswazah edisi pendidikan sukan dan reakrasi.. 31-33. |
izyan shafinaz aznan, zolkepeli haron. (2019). pengunaan model 3 dimensi fasa-fasa bulan untuk meningkatkan penguasaan murid bagi konsep fasa-fasa bulan. - international journal of mordern trends in social sciences. 64-72. |
nurul atiqah jamaludin, zolkepeli haron. (2019). kaedah gallery walk dalam pembelajaran abad ke-21 dapat menarik minat dan meningkatkan pencapaian murid dalam sains. - kolokium pendidikan sains dan psikologi 2018, pembudayaan pendidikan abad ke-21 melalui pendidikan. 280-302. |
chan sook yee, zolkepeli haron. (2019). penggunaan buku peringatan dan komunikasi (bpk) untuk meningkatkan kadar penyiapan kerja rumah bahasa cina dan penglibatan ibu bapa. - 2nd international conference on humanities, education and society (iches 2019). . |
nor albaniah mohd iskandar, zolkepeli haron. (2018). pembelajaran suku kata berwarna terbimbing terhadap pencapaian dan motivasi murid lemah membaca dalam pembelajaran aains. - kolokium pendidikan sains dan psikologi 2018, pembudayaan pendidikan abad ke -21 melelaui pendidikan. 178-189. |
mohd noor hisyafudin ismail, zolkepeli haron. (2018). tahap kefahaman dan penguasaan pelajar terhadap kemahiran pemikiran komputasional serta persepsi pengintegrasiannya di dalam pdpc sains. - kolokium pendidikan sains dan psikologi 2018, pembudayaan pendidikan abad ke-21 melalui pendidikan. 313-326. |
nadirah kamarudzaman & zolkepeli haron. (2018). penguasaan kemahiran manipulatif dengan media audio visual. - international conference on global education vi ( icge vi). . |
nur fatin afiqah kamaruzaman & zolkepeli haron. (2018). peta pemikiran i-think terhadap skor pencapaian dan minat pelajar kolej vokasional dalam mata pelajaran sains. - international conference on global education vi. the fourth industrial revolution: redesigning education. . |
nur syahfika abdul shukor & zolkepeli haron. (2018). cabaran penerapan pembelajaran abad ke -21 dalam mata pelajaran sains. - international conference on global education vi (icge vi). . |
mastura arifin, zolkepeli haron. (2018). keberkesanan kaedah pembelajaran berasaskan masalah (pbm) terhadap keupayaan pelajar menjawab soalan kbat sains. - kolokium pendidikan sains dan psikologi 2018, pembudayaan pendidikan abad ke 21 melalui pendidikan. 69-76. |
hafzan omar, zolkepeli haron, khairol.a. (2018). sensitiviti kepelbagaian budaya dalam kalangan guru sekolah kebangsaan pelbagai etnik. - jispo: jurnal ilmu sosial dan ilmu politik. . |
mazliana binti md said, zolkepeli bin haron & shahlan bin surat. (2018). kesahan dan kebolehpercayaan instrumen literasi pentaksiran bilik darjah melalui model pengukuran rasch. - ispen2018: international seminar in education issues. the industrial revolution 4.0 meeting the challenge and issues of current education and technology development. . |
mohd saifudin mat piah & zolkepeli haron. (2018). latihan industri kolej vokasional: keberkesanan pelaksanaanya dari perspektif pelatih. - ispen2018: international seminar in education issues. the industrial revolution 4.0 meeting the challenge and issues of current education and technology development. . |
noor hasmayuzee binti hashim, zolkepeli bin haron & shahlan bin surat. (2018). ciri-ciri psikometrik instrumen music model of academic motivation inventory (mmami). - seminar antarabangsa isu-isu pendidikan (ispen2018). . |
mohd jasmy abd rahman, manisah mohd. ali & zolkepeli haron. (2018). mooc oriented from special education students perspective. - journal of advanced research in dynamical and control system. . |
kavita a/p senggalrayan munisamy, zolkepeli haron. (2018). meningkatkan tahap penguasaan murid lemah dalam tajuk fasa bulan menerusi augmented reality. - kolokium pendidikan sains dan psikologi 2018, pembudayaan pendidikan abda ke 21 melalui pendidikan. 167-177. |
muhammad aele shafri rusli, mohd jasmy abd rahman & zulkepeli haron. (2018). eduinnovations fpend 2018. - persepsi mahasiswa ukm dalam penggunaan ibike. . |
anjau anak jimbat , mohd jasmy abd rahman & zulkepeli haron. (2018). persepsi guru-guru terhadap kepimpinan guru besar dalam pengurusan linus di sekolah rendah zon debak betong sarawak. - international conference on future education and advances (icofea2018). . |
royston jikin, zolkepeli haron. (2018). kesediaan guru dalam menggunakan peta pemikiran i-think dalam mata pelajaran sains di daerah kapit, sarawak. - kolokium pendidikan sains dan psikologi 2018, pembudayaan pendidikan abad ke-21 melalui pendidikan. 376-390. |
nor alisa aziz & zolkepeli haron. (2017). modul pembangunan web 2.0 dalam proses pengajaran pembelajaran sains. - seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 965-973. |
fatinah adanan dan zolkepeli haron. (2017). pembelajaran berasaskan projek pemangkin kemahiran berfikir aras tinggi (kbat) dalam sains. - the 2nd international conference on religion and society.. . |
hafzan omar, zolkepeli haron. (2017). pengukuran sensitiviti kepelbagaian budaya dalam kalangan guru menggunakan model dmis (developmental model of intercultural sensitivity) oleh bennett. - journal of techno social. 19-30. |
cornelius robert assan & zolkepeli haron. (2017). kesan kaedah "project based learning" terhadap pencapaian murid dalam amalan pembelajaran sains. - seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 49-57. |
norpizah binti hashim, zolkepeli haron. (2017). pembangunan modul biostem-pembelajaran berasaskan projek: kesannya terhadap mata pelajaran biologi tingkatan 4.. - international conference on global education v "global education, common wealth and cultural diversity". 890-903. |
aida hartini mahmud, zolkepeli haron. (2017). penglibatan ibu bapa dalam pendidikan anak-anak di sekolah rendah. - pasak 2: persidangan antarabangsa sains sosial dan kemanusiaan. 97-109. |
zulkifli pari & zolkepeli haron. (2017). impak model pembelajaran flipped classroom terhadap motivasi pelajar. - seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 894-900. |
fatinah binti mat adnan & zolkepeli haron. (2017). pembelajaran berasaskan projek pemangkin kemahiran berfikir aras tinggi (kbat) dalam sains. - the 2nd international conference on religion and society 2017. . |
hanifah mohd khailani, zolkepeli haron. (2017). evaluating the effectiveness of intensive research skills workshop among graduate students. - international seminar proceeding: citizenship, patriotism, and historical education, perspective of malaysia and indonesia. 122-127. |
jack joannes limbing & zolkepeli haron. (2017). menyelesaikan soalan kemahiran berfikir aras tinggi (kbat) menggunakan kaedah terminal komunikasi. - prosiding seminar kebangsaan sains dan psikologi 2017. 716-728. |
lim leh hong, zolkepeli haron. (2017). pendekatan inkuiri model 5e meningkatkan kemahiran berfikir aras tinggi (kbat) pelajar pedalaman bagi konsep elektrokimia. - seminar kebangsaan sains dan psikologi 2017. 195-204. |
muhammad nurfirdaus nawawi & zolkepeli haron. (2017). meningkatkan kemahiran murid tahun 4 mengukur luas objek menggunakan kaedah pembelajaran berasaskan masalah. - seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 305-313. |
augustin martin & zolkepeli haron. (2017). miskonsepsi terhadap bahan ransangan soalan sains. - seminar kebangsaan sains dan psikologi 2017. 20-32. |
irma-ain binti mohd.som, zolkepeli haron. (2017). kesediaan guru mengimplementasikan kbat dalam pengajaran dan pembelajaran matematik sekolah rendah. - jurnal penyelidikan pendidikan. 147-161. |
siti shakirah mohd ramli & zolkepeli haron. (2017). physical fitness and health through one student one sport policy in malaysia. - international conference on global education v.. 2996-3009. |
zamhari azman & zolkepeli haron. (2017). tahap penerimaan murid sekolah pedalaman terhadap program i-think dalam membudayakan pembelajaran kimia berpusatkan murid. - prosiding seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 551-560. |
mohd arif azam mat yunoh & zolkepeli haron. (2017). hubungan antara gaya pembelajaran dengan pencapaian bagi sekolah di pedalaman daerah belaga. - seminar kebangsaan sains dan psikologi 2017. 574-584. |
ahmad idrus rahmad & zolkepeli haron. (2017). module pembelajaran powerpoint interaktif (moppis) membantu murid menkelaskan haiwan-haiwan mengikut jenis litupan badan haiwan. - prosiding seminar kebangsaan sains dan psikologi 2017. 901-910. |
nursyamimi ismail & zolkepeli haron. (2017). modul pembelajaran berasaskan projek untuk meningkatkan pencapaian dan minat dalam sains. - seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 384-391. |
nur syuhada rusli & zolkepeli haron. (2017). keberkesanan instrumen powtoon mekanisme tindakbalas haloalkanes dalam peningkatan minat dan pencapaian pelajar. - seminar kebangsaan sains dan psikologi 2017. 974-984. |
nurul mazni mazlan & zolkepeli haron. (2017). penggunaan modul komik untuk membantu murid tahun 6 mengenalpasti pembolehubah saintifik dalam soalan sains. - prosiding seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 428-440. |
rahayu muhammad sharif & zolkepeli haron. (2017). penggunaan e-kot dalam pengajaran tajuk elektrik bagi sekolah rendah. - seminar kebangsaan sains dan psikologi dalam pendidikan 2017. 1017-1026. |
sia siew shing & zolkepeli haron. (2017). meningkatakan pencapaian murid dalam pembelajaran mata pelajaran sains melalui kaedah inkuiri terbuka. - seminar kebangsaan dan psikologi dalam pendidikan 2017. 479-488. |
juliana mohd janjang & zolkepeli haron. (2016). kesahan konstruk dan kebolehpercayaan reflective thinking questionaire (rtq): satu kajian rintis. - seminar antarabangsa pendidikan global iv: pendidikan dan kerangka nasional ke arah cabaran global. 501-510. |
erni noor faizah naim & zolkepeli haron. (2014). cost-effectiveness analysis: a comprehensive education costs evaluation approach. - iceri 2014 international conference on educational research and innovation. . |
zarah ahmad, zanaton h iksan, nor syaidah bahri, zolkepeli haron, tengku azraq tengku ismail. (2014). masalah pembelajaran sains dalam kalangan pelajar melayu tingkatan 1: satu tinjauan di sebuah sekolah menengah di daerah sepang. - jurnal pendidikan dan latihan. 2-15. |
tajul arifin bin muhamad, hasti sattar, fariba hossein abadi, zolkepeli haron. (2013). the effect of swimming ability on anxiety levels of female college students. - asian social science. 9(15):108-114. |
mohd taib harun, norlena salamuddin, zolkepeli haron. (2011). transformasi dan inovasi dalam pendidikan. - . Bab 2, 431-447. |
norlena salamuddin, mohd taib harun, safani bari, tajul arifin muhamad, mohd mokhtar tahar, zolkepeli harun, norzali nordin, taip abu. (2010). impak pelaksanaan karnival pengajian tinggi negara. - kajian keberkesanan kaeda. . |
jamalullail abdul wahab, zolkepeli haron & norlina abdul aziz. (2010). pendidikan untuk kepelbagaian pelajar. - . 12:187-196. |
mohd mokhtar tahar, zolkepeli haron, aspaizul abdul mutalib, shafie ramli & abu bakar ramli. (2009). indeks kesukaran membaca pola perkataan bahasa melayu dalam kalangan murid tahun satu di awal tahun persekolahan. - persidangan serantau pendidikan inklusif dan pendidikan kanak-kanak berkeperluan khas. . |
adnan abdullah, zamri mahamod, nik mohd rahimi nik yusoff, mohamed amin embi & zolkepeli haron. (2009). pembinaan model petaksiran berasaskan sekolah dalam mata pelajaran bahasa arab.. - prosiding wacana pendidikan islam siri ke-7: peringkat nusantara. penerbitan fakulti pendidikan, ukm.. . |
adnan abdullah, zamri mahamod, nik mohd. rahimi nik yusoff, mohamed amin embi & zolkepeli haron. (2009). penyelidikan dalam model pentaksiran berasaskan sekolah dalam mata pelajaran bahasa arab. - prosiding seminar pendidikan serantau ke-4 2009. . |
zolkepeli haron, mohd mokhtar tahar, zamri mahamod, aspaizul abdul mutalib, shafie ramli & abu bakar ramli. (2009). kebolehan membaca pola suku kata bahasa melayu murid-murid tahun satu di awal tahun persekolahan. - prosiding persidangan serantau pendidikan inklusif dan pendidikan kanak-kanak berkeperluan khas. penerbitan fakulti pendidikan, ukm.. . |
zamri mahamod, mohamed amin embi, nik mohd rahimi nik yusoff & zolkpeli haron. (2009). pembinaan model pentaksiran berasaskan sekolah dalam mata pelajaran bahasa melayu, inggeris dan arab.. - prosiding seminar pemantauan projek penyelidikan gup 2007 sesi ii. penerbitan pppi ukm. . |
zolkepeli haron, lilia halim & effandi zakaria. (2009). education for diverse learners. - . 179-188. |
nor sakinah mohamad, khalijah mohd salleh, tamby subahan mohd meerah, lilia halim, mohd amin embi, khalid abdullah, noriah mohd ishak, mohammad alinor bin abdul kadir, affendi zakaria, zolkepli haron. (2008). pembangunan "kit" pembelajaran sains matematik dan fizik ke arah pembinaan kemahiran berfikir saintifik di kalangan pelajar mengikut pendekatan hibrid (ukm-gup-tmk-08-03-309). - prosiding seminar pemantauan projek penyelidikan gup 2007 sesi ii. . |
siti rahayah ariffin, noriah mohd ishak, rosadah abd majid, zolkepeli haron, rodiah idris, nur`ashiqin najmuddin, nor azaheen abdul hamid, shahrir samsuri, basri hassan & anisah alias. (2008). profil kemahiran pemikiran kritikal remaja malaysia. - science and mathematics education regional conference 2008. (smerec 2008). . |
effandi zakaria, md yusof daud, zolkepeli haron, mohamed amin embi. (2008). preservice mathematics teachers` perception toward moodle courseware.. - fifth international conference on science, mathematics & technology education conference, curtin university australia & rajabhat university, udon thani, thailand.. . |
siti rahayah ariffin, zolkepeli haron, rodiah idris, nur`ashiqin najmuddin, shahrir samsuri, basri hassan, nor azaheen abdul hamid. (2008). tahap penguasaan kemahiran pemikiran kritikal dan penyelesaian masalah pelajar-pelajar sains dan hubungannya dengan pencapaian pelajar. - seminar pendidikan kejuruteraan dan alam bina (peka 2008), fakulti kejuruteraan universiti kebangsaan malaysia 2008.. . |
siti rahayah arifin, rosadah abd majid, zolkepeli haron, rodiah idris, anisa alias, shahir shamsuri, basri hassan, nor azaheen abdul hamid. (2008). kemahiran pemikiran kritikal dan penyelesaian masalah pelajar-pelajar sains di malaysia. - seminar pendidikan kejuruteraan dan alam bina (peka 2008). . |
zolkepeli haron, jamalul lail abdul wahab, & mokhtar mukri. (2008). amalan analisis data ujian penilaian formatif dalam kalangan guru-guru sm teknik. - inovasi dan cabaran dalam profession keguruan: seminar kebangsaan jawatankuasa penyelarasan pendidikan guru jppg 2008. . |
adnan abdullah, zamri mahamod, mohamed amin embi, nik rahimi nik yusoff & zolkepli haron. (2008). penambahbaikan dalam kemahiran pentaksiran berasaskan sekolah (pbs) bagi mata pelajaran bahasa arab. - proceedings of the 3rd international language learning conference 2008. . |
effandi zakaria, zolkepli haron dan mohd mokhtar tahar. (2007). trend pengajaran dan pembelajaran matematik. - . 1-14 (Bab 1 dalam buku). |
effandi zakaria, zolkepeli haron & mohd mokhtar tahar. (2007). trend pengajaran dan pembelajaran matematik. - . 1:1-12. |
effandi zakaria, zolkepeli haron, md yussof daud. (2004). the reliability and construct validity of scores on the attitudes toward problem solving scale. - journal of science and mathematics education in southeast asia. 27(2):81-91. |
zolkepeli haron, melor md. yunus dan hanimah abdul jal. (2002). tahap stress di kalangan guru-guru pemulihan khas. - prosiding seminar kebangsaan profesion perguruan 2002, hotel residence, uniten, 3-4 jun 2002. . |
mohamed amin embi, hamidah yamat, zolkepeli haron. (2001). jurnal teknologi pendidikan malaysia. - development and evaluation of an online course. 1(2):69-80. |
mohamed amin embi, hamidah yamat, zolkepeli haron. (2001). trainees` perception towrd a web-based online course. - virtec journal. 1(1):33-39. |